Da li su pidžame (p)ostale trend?

23.10.2015. u 14:41 | Vijesti

To što su pidžame postale trendovskom odjećom, naravno, nije se desilo odjedanput, moralo je “sazreti” kroz raširenu pojavu i spoznaju ljudi da pidžama nije samo za krevet nego i “za po kući”, a ključni proboj i popularnost ove do jučer “intimne odjeće” desio se kada su pojedine hollywoodske zvijezde počele prakticirati svoje “pidžama-opuštanje” na ulici

 

Priredio: Šefik Avdagić

Poznajete li onaj osjećaj ugode kada nakon napornog dana dođete kući, skinete sa sebe dnevnu odjeću, stanete pod topli tuš i... odjenete svoju dragu pidžamu... prigušite svjetlo, pustite tihu muziku, zavalite se na kauč, dekicu na noge... pri ruci topli napitak ili neka zanimljiva knjiga koja je u ćošku “čamila čekajući” da je ponovo nastavite čitati. Ima li boljeg načina za opuštanje? Nema! Nije više neobično niti je “van pameti” da upoznate neku osobu koja vam se povjerila sa pričom da je cijeli vikend provela u pidžami?! Obožavanje pidžama i njihova kupovina kao majica, bluza ili košulja (na desetke, od različitih materijala, dezena i krojeva) koje ne služe samo za spavanje, ne proglašava se više nenormalnom pojavom ili nekom vrstom ekstremnog ponašanja. Jednostavno je: živimo u vremenu u kome su njeno veličanstvo -  PIDŽAMU odjednom otkrili i žene i muškarci, upravo oni koji su se posljednjih desetljeća priklanjali trendu - “između mene i mojih plahti nema baš ničega”.

Ono što je do jučer bilo nezamislivo, izgleda da vremenom u svijetu mode može postati sasvim moguće i sasvim normalna pojava. Naime, u posljednjih par godina nekako sa klimatskim promjenama (porastom temperature i dolaskom nesnošljivih vrućina) u svjetskim metropolama, tokom sparnih ljetnjih večeri u stalnom je porastu novi trend - nošenje pidžama kao odijevnog predmeta na ulici.

To što su pidžame postale trendovskom odjećom, naravno, nije se desilo odjedanput, moralo je “sazreti” kroz raširenu pojavu i spoznaju ljudi da pidžama nije samo za krevet nego i “za po kući”, a ključni proboj i popularnost ove do jučer “intimne odjeće” desio se kada su pojedine hollywoodske zvijezde počele prakticirati svoje “pidžama-opuštanje” na ulici, od čega su u prvo vrijeme (dok nije postalo raširenom pojavom) najviše profitirali paparazzi. Priča se nastavila s tim što su važnu ulogu ovog dvodijelnog odjevnog predmeta uvidjeli poznati dizajneri Domenico Dolce i Stefano Gabbana kad su u kolekciji za proljeće-ljeto 2009. ponudili savršen outfit, i to za večernji izlazak u - svilenoj pidžami. Modeli su hodali milanskom pistom u svilenim muškim pidžamama, što je proizvelo izvrstan efekt, a publika je, naravno, bila oduševljena.

 

Ankete i sociološka istraživanja

Uzgred da napomenemo, ako niste znali, ljudi koji u pidžamama šetaju ulicom (što se često može vidjeti videti u Šangaju), jedna je od pojava koja najviše iritira stanovnike tog najvećeg kineskog grada. Na osnovu nedavnog anketiranja javnosti, većina Šangajaca smatra da je nošenje pidžame na ulici, u prodavnici, banci ili parku, najneciviliziranija pojava u gradu, uz držanje agresivnih kućnih ljubimca, svađalački raspoloženih susjeda i bahatog odnosa prema čovjekovoj okolini.

“Preko 16 odsto ispitanika je navelo da članovi njihovih obitelji često izlaze u pidžami na ulicu, dok je 25 odsto izjavilo da to ponekad rade”, izjavio je u saopćenju za medije profesor Jang Siong, koji je rukovodio ovom anketom.
Stručnjaci nemaju jedinstveno objašnjenje zašto ljudi u kosmopolitskom i najbogatijem kineskom gradu u javnosti prakticiraju nošenje pidžama, najčešće sašivenih od pamuka, sa štampanim dezenima cvijeća ili životinjica. Jedni veruju da stanovnici Šangaja time žele da pokažu svoj društveni status i nošenjem pidžame naglase da žive tu, u centru grada.

I u SAD-u se pidžamama danas bave modni kritičari, sociolozi, tržišni analitičari, pa čak i “life coach” stručnjaci. Svi se slažu u jednom, a to je da se način života promijenio. U analizama ne propuštaju ni utjecaj recesije u hladnim zimama uz preveliku zaposlenost ljudi, koji čim dođu kući uskaču upravo u pidžame.

Provedena su čak i neka istraživanja o tome ko sve po svojoj kući “baulja” u pidžami, pa se pokazalo da se u SAD-u to najčešće odnosi na tinejdžere i mlade prezaposlene ljude. Revni Amerikanci su anketama došli do toga da 49 posto žena, te 35 posto muškaraca strastveno nosi pidžame u krevetu i izvan njega. Prije desetak godina situacija je bila sasvim suprotna, jer je pidžame imalo (?!) tek dvije trećine stanovništva. Ali u posljednjih desetak godina puno se toga promijenilo u američkom načinu života, jer sve više ljudi radi kod kuće, što znači da im je najudobnije i najjednostavnije odmah iz kreveta s jutarnjom kaficom u ruci upaliti kompjuter ili sjesti uz telefon. U anketama su izjavljivali da im “emocionalni i fizički komfor” može pružiti samo pidžama i usput im pomoći da se isključe od poslovnog pritiska i haotičnog svijeta na ulici.
Drugi sociolozi, pak, vjeruju da porast trenda nošenja pidžama izvan kreveta ima porijeklo u navikama iz prošlosti, kada su ljudi živjeli u malim dvorišnim zajednicama sa zajedničkim kupatilima, sanitarnim čvorovima i kada je bilo normalno da ujutro po dvorištu i okolini šetaju u pidžamama.

Ali, ako pripadate onima koji smatraju da takav komad odjeće pripada isključivo spavaćoj sobi zavirite u Manners asortiman, jer nova kolekcija nudi besprijekornu udobnost.

 

 

Kolona 3a Kolona 3b